Lista produktów producenta: Chicago Pneumatic

 



CHICAGO PNEUMATIC





Firma Chicago Pneumatic ma historię sięgającą 1901 roku, kiedy założyciel firmy zauważył lukę na rynku narzędzi budowlanych.

Przez dziesięciolecia Chicago Pneumatic bada specyficzne preferencje klientów, dzięki czemu jest jednym z najbardziej innowacyjnych przedsiębiorstw na świecie.






Historia
:

1901 - powstanie Chicago Pneumatic Tool Company, po tym jak W. Duntley przekonał młodego stalowego magnata - Charles M. Schwab, aby zainwestował w spółkę.

1901 - Chicago Pneumatic opatentowuje pierwszy jednozaworowy młot pneumatyczny.

1904/05 - firma rozszerza dzialalność za granicą, w Anglii, Kanadzie i Niemczech.

1911 - Rozpoczęcie produkcji dla samochodów benzynowych CPT i samochodów ciężarowych "Little Giant". Klienci to m.in. Coca-Cola Co, Standard Oil Co i St Louis Cardinals.

1904-1913 - Cicago Pneumatic rozwija nowe linie produktów, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na narzędzia pneumatyczne i wiertarki górnicze. 

1912 - Rozpoczęcie produkcji silników diesla do zasilania sprężarek.

1912 - Chicago Pneumatic doskonali system zaworów, który zastępuje mechaniczne zawory w sprężarkach. Jest to przełomem technologicznym, który zaczynają stosować wszyscy producenci sprężarek.

1925 - 
Chicago Pneumatic podpisuje umowę na produkcje silników diesla stosowanych w różnych samochodach wyścigowych w Europie.

1925 - Chicago Pneumatic rozpoczyna produkcję urządzeń wiertniczych.

1930 - Narzędzia i sprzęt pneumatyczny 
Chicago Pneumatic są używane w pracach ziemnych przy budowie Empire State Building, posiadającego 102 piętera i złożonego z 60.000 ton stali.

1930 - Narzędzia pneumatyczne Chicago Pneumatic dla górnictwa są użytkowanie przy budowie:





  • Lincoln Tunnel, Nowy Jork




  • Triborough Bridge, Nowy Jork




  • Metro w Chicago




  • Boulder Dam, Arizona




  • Grand Coulee Dam, Waszyngton




  • Osiem tam, w tym Tennessee Valley Authority - ochrona przeciwpowodziowa i alternatywne źródło energii




  • Golden Gate wiszący most w San Francisco





1939
 - Chicago Pneumatic projektuje i produkuje pierwszą na świecie wkrętarkę udarową. Produkowano wersję elektryczną oraz pneumatyczną.

1940 - W odpowiedzi na potrzeby wojny, Chicago Pneumatic rozwija produkcję maszyn, które podgrzewają nity do 1000 stopni Celsjusza i korzystają z ciśnienia 100.000 funtów na cal kwadratowy, aby wycisnąć ścisnąć nit nadając mu ostateczny kształt. Urządzenie, wyprodukowane w Detroit, jest używane przez prawwie wszystkich producentów samolotów w tym czasie.

1943 - Saturday Evening Post publikuje zdjęcie okładki przygotowanej przez Normana Rockwella. Przedstawia ona pracownicę samolotu jadzącą obiad z młotem pneumatycznym Chicago Pneumatic na kolanach. Jej stopy spoczywają na egzemplarzu "Mein Kampf" Hitlera. Ta okładka staje się symbolem determinacji Ameryki w walce z tyranią w trakcie II wojny światowej.

1957 - Chicago Pneumatic wprowadza przenośną tokarkę, która jest chwalona przez firmę Boeing. Zapewnia ona wykonanie dokładnych, czystych i precyzyjnie wykonanych okrągłych otworów do nitów w samolotach.

1957 - Chicago Pneumatic wprowadza klucze udarowe wykorzystywane przy montażu konstrukcji stalowych w budynku Tishman w Nowym Jorku.

1958 - Klucze udarowe CP610 są używane przy budowie Carquinez Bridge w San Francisco Bay.

1958 - Wiertarki Chicago Pneumatic osiągają rekordowe głębokości wiercenia zbliżające się do 20.000 stóp, dzięki czemu stosowane są  w pracach poszukiwawczych ropy na całym świecie.

1959 - Klucze CP są wykorzystywane w montażu konstrukcji powierzchni mastu Glen Canyon na US Highway 89, która łączy Utah i Arizona.

1959/60 - Piętnaście nowych CP G -900 TracdrilsTM wyposażonych w CP-450, cztery DR CP-69 i dwie Sinker CP-39A są wykorzystywane w budowie dwupasmowej autostrady przez przełęcz Donner Pass. Ta autostrada łączy Nevadę i wschodnią Kalifornię przez pasmo górskie Sierra.

1959 - Chicago Pneumatic przejmuje majątek Reich Brothers Manufacturing Company of Terre Haute, Indiana, i Reichdrill Manufacturing Co z Glasgow, w Szkocji. Znany jako nowy REICHdrill, produkuje ciężarówki i montowane do nich wiertnice. REICHdrill wyprodukowało największą w tamtym czasie wiertnicę.

1960 - Chicago Pneumatic dostosowuje narzędzia do produkcji nowych modeli samolotów: Boeing 737 i 747, Lockheed L1011 i C5A, Douglas DC-10 i British Aerospace Concorde.

1964 - wiertarki górnicze, kompresory i klucze udarowe CP są używane do skonstruowania Forth Road Bridge w Szkocji.

1969 - CP wprowadza innowacyjny produkt - CP728, w Ford Motor Company.

1969 - Sieremdziesiąt ekip budowlanych wykorzystuje udarowy CP611, aby wkręcić prawie dwa miliony śrub montażowych przy budowie World Trade Center w Nowym Jorku. Narzędzie zostało zaprojektowane specjalnie dla tego przedsięwzięcia.

1969 - silnik elektryczny 
Chicago Pneumatic odegrał ważną rolę w amerykańskiej misji kosmicznej Apollo na Księżyc. Jest zasilany pompą, która napełniła trzy balony zamontowane  przy kapsule w trakcie wodowania na Pacyfiku w dniu 24 lipca 1969 roku. Balony zapewnić miały pozycję, gdzie luk ratunkowy był na górze i astronauci mogli go swobodnie otworzyć.

1987 - Atlas Copco przejmuje Chicago Pneumatic Tool Company.

Pokazuje 1 - 40 z 40 elementów
Pokazuje 1 - 40 z 40 elementów